мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Saturday 18 May 2013

wohO0oo .. fOm 6

Assalamualaikum ......

Hmm ..... just share something bout my FIRST EXPERIENCE entering form 6 laaa ..

   WAHHHhhhh .. apa da jadik ?? setelah beberapa lama aku makan ,tidur ,makan ,tidur kat rumah sejak tamat je form 5 ,tiba-tiba abah isytiharkan

"okey erra ,dari ko duduk je kat rumah ,abah rasa better kau masuk form 6 " ..

Then aku pun macam ,

"hah ?? form 6 ? alaaaa ..."

tapi abah tak kasi pilihan laa ..abah cuma kata pi masuk form 6 . nampak tak ? masuk form 6 je yg abah mention . Abah tak bantu langsung k .even hari esok nak pi daftar pun abah still tak membantu .. HOLOMOK  !!tape laa ..aku pun da besar . I already 18th years old laa ..so tape laa . redho jee ..hehe .. tapi sedih sikit laa ..mana tak nya ,  ceq p daftar alone k , tade nak teman .dorang anta jee . OKE TAPE , SAYA HEBAT !

Lepas je orientasi ,kitorang dibahagikan kelas . aku pilih pakej nO .3 aliran kemanusiaan . so maknanya ,subjek aku ialah MUET ,Pengajian Am ,Bussiness Study ,B.M , Sejarah . Seriously aku sebenarnya ta nak pun kemanusiaan nehh .aku nak ambil aliran sains .aku nak jadik DOKTOR !! aiceyy .beria je aku nehh ..spm tunggang langgang . gedik nak jadik doktor .. hmm ..ntah laa ..lepas aku pikir2 .aku pun wat keputusan aku na stick je kat aliran kemanusiaan kalu aku stay ngan form 6 .Yela ..kalu difikir-fikirkan balik laa ,mungkin rezeki aku (aiceyy ) bukan kat sains .FYI ,budak kemanusiaan taleh tukar p sains k .sciences yg tukar aek arts bule laa .so bila da tawu tuu .mang aku amek keputusan ta nak susahkan diri p JPN or PPD na tukar wat rayuan tukar aliran .

So kami pun masuk kelas .kelas aku kan BM ,SEJ so memang ta ramai laa orang bangsa asing na amek .Major suma Malays pya budak .hanya sekerat je Indians and Chinese .tu pun budak Chinese tu ta ambil SEJ .dia ambil EKONOMI .tough tu ada la sikit belajar kat form 6 nehh .tapi mungkin oke jee .aku neh je memang ta tanam dalam diri jiwa form 6 tuu.

Hmm .. disebabkan aku dari SMKA ,so pi pulak sekolah biasa , holomok !!

                         C U L T U R E S H O C K !

oke ! agak tergamam aku bila boys selamba badak je p duduk sebelah budak perempuan ,yakni, awek dia kut .. mula-mula aku tak perasankan kejadian macam tuu .then bila that girl(si awek ) tempat dia adalah di depan aku . OPSsss ! kemudian kayu balak dia datang and duduk sebelah aku ,sebab na sembang dengan awek dia .Otomatik aku terkejut .and badan aku terus bagi reflection tarik kerusi undur and merapatkan diri ke meja .. yea maybe bagi korang semua benda neh normal kut ..tapi sory menghampakan .AKU TAK BIASA .sory laa .buka bajet baik or what ,tapi aku memang tak biasa .situasi ini aku tak rasa di sekolah lama aku .

So apa yang aku boleh katakan inilah C U L T U R E S H O C K bagi aku kat tempat baru .

Ya ..Dorang memang macam jenis lawak-lawak .and aku pun gelak jugak la tengok perangai gila-gila dorang . I admitted .tp problem skrang aku ta masuk k .. TBH ,aku nehh bukan la seorang yang lemah lembut ,"mak turut" , mulut reti "kaver" , na sopan santun .. seriously aku ta tergolong dalam kumpulan tuu .. setakat na duk diam aku bule lagi but kalu na kaver mulut puaka aku yang kadang-kadang suka na men lepas jee ..hmm tak la kut ..tp bergantung jugak laa ..aku bukan la na lepas sembarangan .. cuma bila aku sangat "JIWA" tengok gelagat orang yang sampai tak boleh blahh .so saya mintak ampun k ..hhmm

Mula-mula aku agak ta kena langsung ngan dorang , tambah-tambah aku memang cold-hearted dengan budak-budak lelaki ..aku ta biasa .sedangkan kat sekolah pun sampai aku tak bertegur sapa sangat ..except ada la sikit2 ngan setengah-setengah orang .... memang aku nehh mulut keja na kecoh .suma aku na tegur .suma aku buat macam kawan lama ..tp ntah .tu untuk setengah-2 orang jaa ... aku pun tataw kenapa .

Then ,mula-2 aku datang sana macam besa laa ..konfem punya ada yang buat ramah (boys oke) .. then ada seteng(s) girls yang ohhhhkehhhhh !! ~FuHhhh ~ kuat semangat ,erra !! aku actually oke jee ..ngan dorang nehh ...asal dorang ta kacau aku sudah laa ..kalu kacau aku siap sedia laa awok-2 semua yee !!

Tapi yang membuatkan aku da okey dengan dorang suma nehh ,bila baru baru nehh dorang da macam lain sikit laa ..tapi yang pasti perubahan ini membuatkan aku da boleh masuk .. students dy da bule bule keadaan aku (si budak tudung sedikit labuh ,dan tukang jeling2 budak laki yang terlebih batas) .... Alhamdullillah ... ada satu kes tu bila ada sorang boy yang pada asalnya memang kaki kecoh and salu "terlebih" da berubah sikit laa ..dorang tak kacau aku daa ..sampaikan dorang nak pinjam kerusi aku pun ta berani .. dorang sanggup cari kerusi jaoh-2 ..(bukan tak berani laa tapi dorang cuma tanak kacaw aku jepp) ... but it's okay .. aku tadak hal dengan tuu .. to be honest again ..aku da sempat gaduh ngan dorang actually .yelaa .ada ka patut bila grup aku buat dorang bantai tanya soalan yang sebenarnya agak mustahil ,tough gak la tuk grup aku ...

"Cena sesuatu perniagaan tuu na bagi keuntungan kat kerajaan selain dari bayaran cukai"

oke !! mungkin ada yang kata .

"Ehh bulehh laa ..memang ada pun"

oke !! aku budak baru belajar !! aku ta amek subjek perdagangan dulu oke .. Same goes to kawan2 aku ....kami baru jee blajar subjek Business Study okee .. dulu aku budak sains .. mana la aku na tawu ...aku bukan nya ada perniagaan betui2 yang sampai nak kena tanya macam aku nehh dekat presentation kat ahli lembaga pengarah yang Dato'-Dato'  or Tan Sri yang cakap pasal projek juta2 okey ....blaja pun baru masuk bab satu . How can dorang bule nak expect kami pakar sangat lam bidang tuu ?? HOh ...menggugat kesabaran oke .. bila aku persoalkan .. ada sorang mamat yang memang mr-bajet-tahu-segala ..ohh goshh .dia boleh na debat dengan aku ! wehh kami tak pakar oke ! HOHHHH !!!

akhirnya sejak kejadian tuu and sejak mata aku menjalankan tugas menjeling ,dorang da bule terima aku ..seriously ..dorang sikitpun ta kacau aku( act, aku tataw pun samada dorang kes bengang atau memang tanak kacau ) hahahha aku pedulik apa !! I DON'T CARE OKAY !!! ta heran laa ..hahah .. yang penting ta kacau aku sudah ..hahahha .. tp mcm dasyat lak enn ?? bila sampai dorang na kutip kertas ngan aku pun sampai kena amek jarak laa .. haduiii !! wat eva laa ...

Okee !! ta payah na luah lebih2 ! kut kut satu ary nanti budak skola situ terjumpak benda alah nehh ,terus mengamok !! don't laa ..sekian  AsSalam ...

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...