мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Tuesday 28 May 2013

keinginan paling dalam ....



Assalamualaikum .....

 Cakap benda jujur .. actually aku nak sangat jadik macam nehh . bertudung labuh bidang 60 .aku suka tengok orang pakai tudung labuh dan sempurna menutup aurat mereka .. aku rasa macam nak jadik salah sorang dari golongan tuu ..

 Tapi ~ apakan daya .aku tak berapa nak kuat untuk teruskan niat tuu ,memang aku perempuan bertudung (sekarang nehh) ,alhamdullillah mula berstoking kalu keluar tapi .. aku masih rasa aku tak sempurna tutup aurat ..Setiap kali aku keluar ,aku rasa macam ada tak kena . something wrong gitu haha ..aku pakai selendang tapi aku rasa tak lengkap .aku pakai tudung tapi aku rasa ta cukup labuh .aku cuba pakai tudung yang sedikit labuh .mungkin bidang 50 kalu tak salah (itupun aku jumpak dalam almari lama) ..bila aku pakai ,kakak aku kata

 "Ehh ,kau nehh da macam mak orang laa .Dengan tudung labuh bagai "

 "Ehh ,kakak nehh kenapa ?? dulu tak kecoh pun tak pakai tudung ,sekarang nehh dok wat over lak nak pakai tudung labuh lagi "

 Abah hanya pandang pelik .memang tak cakap apa2 tapi aku tahu dari pandangan tuu tersirat beribu maksud .Hmm ..aku nak berubah tapi aku sendiri takde pakaian yang besar ,labuh ,lengan panjang .. so aku asyik pakai apa yang ada .then dorang komplen .. memang aku pernah dengar ,

 Buat apa yang Allah suka ,bukan apa yang manusia suka

 Aku tak tahu nak wat macam mana ..aku asal 5 tahun dari sekolah Agama .tapi macam kosong jaa . Dulu tak ingat nak belajar agama elok2 ..asyik nak ponteng aje .. apa laa nak jadik kan ?

 I wish something .. aku nak
 bertudung labuh haha..

 Aku ada terai sikit2 tapi aku macam tak sedia ..aku tak tau apa yang aku tunggu untuk bersedia .Niat aku tak kuat ke ? hmm .. aku nak cari baju lain .tapi nak mintak duit kat abah sekarang nehh rasa macam susah jee ... aku tau abah ada masalah kewangan sekarang . so aku pakai apa yang ada ..baju form time aku kat sekolah dulu . tapi kalu nak paki tudung labuh tuu ,aku terasa macam aku tak sure ..aku nak sangat pakai tapi aku tak tau apa yang kacau ... yang pasti aku nak sangat ..

 Lagipun ,aku nehh so HAHA ... why ?? yela ..ceq nehh bangun pagi pun susah lehh ..lepas subuh tidur balik ..takpun aku tunggu sampai siang sikit then aku tidur balik sampai laa tengah hari ..tuu abah aku salu kata .

 "Ustazah nehh asyik bangun tengah hari jaa . Ntah hidup ntah tidak nehh ."

 Aiyoooo ....hmm ..so haha ..gaya ustazah tapi tahpape cam tak kena je , ye dak ??hmm ..plus2 . even femly aku tak tutup aurat .macam awkward jaa ..hadoii ..tape laa ..just fikir elok2 laa erra oii .. kau buat keputusan sendiri ..kalu rasa tak kena ,buat .. tapi kalu kau rasa da oke ,ikutlah apa yang kau nak .. hmmm

 
kan elok kalu aku macam nehh .pakai untuk tutup aurat bukannya ambil kesah pandangan deme .

amin .....

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...