мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Sunday 30 June 2013

i'm here now

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia ..

wahai orang kampung ! ana mau cerita sesuatu laa .. what ? ta bule ? ehhh punya pasal laa .nehh belog ana rite ? ana admin .. Soo whether u like it or not ,diam2 sudaa lahh ..

Pada 1 hari yang aman damai ,brung berkicau penuh merdu .panas suam2 kuku jaa .aku dapat tawaran dari uniKL tuk course fisioerafi .. At first ,I just like what ?? apakah itu ?ta pernah dengaq pun .then search punya search ..akhirnya aku dpt tawu laa yang itu adek beradek anak menakan sepupu sepapat ngan medic ..just benda neh pasal tulang kut ..

Then ,disebabkan keinginan aku paling dalam adalah kat belah medic ,aku pun wat la keputusan aku na trima jaa twaran tuu .. OPPSSS ...ada mesti ada yang cakap lam hati "ehh ,dia nehh terer sgt ka sampai dok berangan ta sudah na amek medic " ..tape .ta salah pun orang yang fikir centu .. Well .aku memang result ta gempak mana pun .. To be exact , aku just dpt 4a and for the killer subject tuu aku just dpt lulus yang ckup makan jee ..Teruk kan ?? ehh aku dapat detect ada yang kata "result haprak pun berangan ?mimpi la wehh " .. Well , I say what ? Tak heran laa ..lantak laa da aku yang na .

Sebelum aku sambung kat mana2 .macam biasa laa .aku just stay kat f6 aku jaa ..tapi sedehh oo .ceq taleh na amek kelas sains .result aku ta mengizinkan aku duk kat klas sains .so bila dapat pluang tuu mg aku rasa cam na cepat2 amek je ..

Pastu ,bila aku da ready .sampai tahap aku na p amek surat berhenti skola da wehh .then my dad ckp "hmm erra ,babah rasa ta payah la berhenti ..kau just stay kat f6 jelaa .. uniKL pakai duit byk nnt " pstu what did I said ? nothing . Aku just angguk and terus masuk bilik ..memang nmpak cm baguih jaa budak nehh .patuh tanpa melawan kan. BUT ...... yeahh ada but nya .aku duk dalam bilik nanges ta sudahh wehh .rasa cam dunia ta adil jee ..sampai aku gaduh bertumbuk ngn adek aku .yelaa .aku tengah hangin ,then dy bule dengan penuh kusyuk dan tawaduknya tuju bola exercise yang bapak punya besaq oo .. Yeahh at that moment mang aku terlupa yang ALLAH SWT daa plan something yang lebih baik tuk aku ..

So ,bila aku p skola mg aku rasa cam hampa ,ta semangat dan hanya pasrah tanpa relaa ..

Tapi ... yeahhhh .. bila aku on9 fb .ada yang post kata result matrik da keluaq .then aku cuba la naseb kut2 dapat .. then guess what ?? ALHAMDULLILLAH .. aku memang dapat .and the gud news is aku dapat kat KMPP jee ..dekat wopp dengan ruma .setengah jam jaa .. ana hepy la ,ana hepy laa .. an aku dapat aliran sains PDT ..alhamdullillah ..means aku ta perlulah na teruk2 sgt ... tulaaa orang kata ,rezeki tuu ada cuma kita kena berusaha dan bersabar .jangan risau ALLAH SWT daa plan yang terbik ..LA TAHZAN .

And finally ?? aku kat mana ? Alhamdullillah ..aku selamat kat matrik P.Pinang nehhh ..

And aku sangat erlukan doa dari semua orang tuk doakan aku supaya always success !! gambate2 ! chaiyookkkkk !!

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...