мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Thursday 17 January 2013

salah ke aku cakap ???

Assalamualikum..

PungPangPungPangPungPang aku cakap xp tadak sapa na dengar . Paling-2 dorg bising kata aku kecoh ...What ?? Aku cakap je . Benda betoi na wat camna ? Neh ..bla aku bcakap suma pakat tudoh aku neh kunun 'ta sporting' .. Neh .. Meh ceq na tanya sket .. Peraturan kat skola tuh sporting abeh ka ? tayah kata skola la ... Peraturan apa-2 ja kat dunia neh la katakan . Ada ka rules yg ikot pala ampa nirik ??hm .ta kot kan ? Law ada meh tunjuk kat ceq tengok !! na taw jugak rules camna uh ..bwak manfaat pd  yg patuh ke ta ?? Sedang kan lam idop un ada rules dya nirik . Ikut 'STYLE ISLAM' . Eg : Kena pakai tudung tutup rambut ,tutup aurat , kena smayg lima waktu . kena ikut arahan pemerintah , hormat parents , n mores ...
Suma tuh best ka rules dya ? Sporting abeh ? Kita neh kena egat ...suma rules tuh ta kan ada law bukan untuk kebaikan diri senirik ..aku penah dengar someone ckap rules tuh ada cz na elak kita drpd tersasar dr jln yg lurus .sbb kita neh bukan smpurna ... Kita kena ada something yg bule guide kita .. Kunun kata na msok SYURGA ALLAH ..tapi law kita tersasar camna na masok syurga Allah ??? peraturan-2 neh la yg na akan jadik guide kita ..kan ??hm ..neh takat na kongsi je . Aku un dlu ta sedar xp bila da tengok nirik realiti kehidupan neh , baru na stat sedaQ diri .hehe .xp aku cam org besa ja . Ta brubah spenuhnya .xp ada gak pasang niat na brubah !! tengah usaha .. WISH ME LUCK !! ALL THE BEST LA ERRA !! haha ..*PEACE*

*ASSALAMUALIKUM DAN BIMILLAH D AWAL DAN D AKHIR*

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...