мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Tuesday 26 March 2013

ada ka patut ?? ..

Assalamualaikum ...

heeee .... kalu ckp pasal isu __tet____ ~ memang ta kan penah abeh ..isu sensitif lak tuh  .. kadang2 aku pun tertekan ngan benda neh .. yela .. org yg terlibat dgn isu neh , semua org tawu yg dorg neh terpelajar . blaja tinggi2 . hujah sana sini , sukar na disgkal . mulut pedas2 ,ilmu tggi melangit , xp the facts .. ____tet_______ .. dorg neh pemikiran ,menang kat budak 10 tahun lg kut .. hee .. agak bengang laa .!! xp tape aku sabar kan lg ..kita ikut corak permainan dorg .. BUT ?????? _____tet_________ . Sampai bila ceq na tahan , kalu tya .org akan kata , BERSABAR .. ellooo ..smpai bila .tgok youtube , tgok news , papers . google kan ..fb , twitter , mcm2 lg oke !! semua salu ulang topik yg sama . PO_______K .. Apakah ?? well .salu ditekan kan .. "kita semua kena bersatu . 1 malaysia " ceh konon ta sudah .. Buktinya mna ?? tang mana ampa dok bersatu ngat tuh ?? mai abaq tgok .. 1 agama but ta bersatu pun ... SEMBANG je lebeh ... gado sana sini , fitnah sana sini .. buruk sana sini .. Haaa elok sgt la tuh ..bgsa sendiri terjejas xp bgsa lain bersorak kesukaan ..padahal atas tiang yg sama . AGAMA ISLAM ..persaudaraan terjejas , SETAn jerit seronok .. yee . bangga la korg !!! bngga la sgt .~~~~ eehh .sedeh woop .tgok bgsa yg seagama cmneh . apa la na jadik ..?

aku sebelum neh aku bule jadik penonton jaa .but mai kat satu situation neh mg aku susah na tolak ansur bro !! sjujur yg sebetul betul jujurnya .. aku neh mg kurang sebenarnya lam pgetahuan agama .. baru na mrangkak lg ..femly aku bukan jenis na tekan kan sgt psal agama kat anak2 .. bukan na bukak pekung but aku na bgtawu yg still ada manusia yg sgt terganggu ngn masalah _____tet_________ neh .. yelaa .. aku neh niat na la jugak berHiJRAH dari mrangkak kpd berjalan kalu buleh na berlari lam hal2 agama neh .. aku tanak jadik Islam skdar pd nma pdhl kayu ,tataw paa. aku baru cadang na blaja ngaji balek ..yelaa ..aku mrgkak lg kut bab ngaji neh ..malu la kat kwn2 gak ,plus org lain sma ..plus malu gak jdik Islam xp bebal tataw papa ..
PROBLEM skrg ...!!!!!!! abah aku nan ustz tuh cabang lain2 .. ustz tuh ta suka parti yg abah aku pegang n abah aku pun sama .. semua sbab PO__________K .!! apa neh ?? susah laa .. perlu ka semua neh ..!! elloooo pakcik2 skalian !! ampa tuh da tua daa .da berumur .!! ta kan benda mudah gini pun na suh budak 10 tahun ajar kut .. kata masing2 matang daa but yg aku nmpak EGO !! dok rasa diri tuh pegang benda betoi smpai bnda salah pun diperbetoi kan ..  FED UP tawu ..duduk 1 taman xp bertegur pun tanak ..eii ..GERAM oii ..  aku rasa cm na skola kan balek ja dorg semua neh .. akai taruk kaki .. sama 2-2 pun ..1 agama xp tah papa ..weh kalu korg agak2 sndiri laa  .  Allah n Nabi Muhammad SAW bgga sgat ka tgok korg cmneh .. aku ta penah sbelah sapa2 ..bab aku rasa msing2 ada bnda yg dorg perjuang kan xp ada benda dorg abaikan ..hmm kesannya .. Org2 cm aku yg kt tengah2 neh yg terkapai2 ..ta patut betoi laa ..ckp sal bnda neh mg ta kan penah sudah ..aku arap benda neh ta berlanjutan .. AMIN ...
*DI SINI SAYA INGIN MENYERU AGAR SEMUA RAKYAT DAN UMAT ISLAM SALING 'BERSATU' DAN BERPEGANG PADA AL-QURAN DAN AL-SUNNAH .. INSHAA ALLAH KITA SELAMAT DAN TAMADUN ISLAM AKAN BANGKIT MENJADI KUAT SEMULA .INSHAA ALLAH*

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...