мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Friday 29 March 2013

na luah jap erk ??

Assalamualaikum .......
    aku tataw na story ke ta ? tp simpan sorg bule meledak oo !!

Lalalaaaa~~~ sounds like I tengah hepy kan ?? siap bule nyanyi bagai .. BUT the 'fact' , seriously NOPE !! malah tengah BENGANG tahap kut .!! why ?? ada la sebab dia .na story but ta sanggup la na luahkan .. hanya bule tahan perasaan MARAH yg meluap2 , GERAM yg berTan2 , SAKIT HATI yg ta mampu ditahan , huhhh !! naseb baik masih ada iman . INSHAA ALLAH ..masih ada akal fikiran na bezakan baik buruk , n kesan kalu ta bersabar .. So , aku hanya bule tahan diri dari marah , mengamuk , memberontak , maMaki Hamun , menDoa yg bukan2 .... huh !! jangan , jangan wat pasai erra oii !! istighfar byk2 !!
Haiiiiilaaaaaaaaaaaa ..~~~ kalu la aku ada kuasa maybe tanpa berfikir panjang , aku akan ubah naseb aku jadik orang yg hepy2 jewp .. No need to worry , No pressure ,No sad sad , never crying (except bnda hepy2) . Jiwa aman , tenteram , damai , haa  .. semua skali la .~~ BUT~~ hmm .(tgok ! aku tmbah but kat sini ) .. itu mkna nya .aku ta nak suma power yg bule ubah naseb aku ... sebenarnya aku na je .(gigit jari) ..yela . sapa yg ta nak kan .?? hidup bahagia kut ! forever after tuh .. hahaha ..hm xp deadly serious , aku memang ta nak .. SEBABnya ?? sebab kalu aku ubah naseb aku jadi hepy2 without worries .hmm .agaknya korang bule bayang kan kut aku akan jadik apa .. kalu korang tataw gak meh ceq na abaq mai ! for sure la aku akan lupa diri , ta bersyukur , the worst thing , maybe aku akan makin jauh nan Allah ... Hmm . da lumrah manusia zaman laa .. asal susah je baru cari Allah .ye dak ? dats y la aku t nak . Allah pilih aku tuk ujian neh ..na tengok sejauh mna aku leh sabar n berusaha .. ~NgapNgapNgap ~..... (gigit keyboard) ..aku ta kuat .okee .bukan ta kuat tapi aku ta nak berusaha na betol kan apa yg aku hadapi .. aku just ikut flow jee .. aku ta membantah even dalam hati mg aku rasa na memberontak je .. tp ye .susah weh .. aku duk diam2 . menagmuk lam hati . tp na luah mg ta .. oke ! bukan aku ta pernah try na betolkan . I'd tried but dorang ta penah peduli oke ! Korang kata aku cepat mengalah ? oke ! memang betol pun aku mengalah .. tp aku bukan mengalah without trying oke ! aku da try xp ta jadik pa .. seap dilabel Ustazah Muslimah ..helloo ! aku bukan Ustazah Muslimah .. (kalu betoi pu apa salah nye ,ye dak ?) aku juz na tegur ja .. kalu kamu pikir balek guna pikiran yg waras , aku yakin 100% yg kamu pun setuju gak apa yg aku tegur kan ? tp kamu ta nak terima cz benda neh halang kamu dr wat apa yg kamu da besa wat . kan ?? memang susah na berubah xp kalu tuk kebaikan diri sendiri tape kut !! siap untung kat kamu semua lg .. aku ta dapat apa2 pun kalu kamu terima apa yg aku tegur .yelaa . dapat pahala ! xp kalu pahala tuh kira bonus ja .bnda ta nmpak .n bukan kamu pun yg bagi kat aku .Allah yg bg .. xp keuntungan nyata for sure la kamu yg dapat kan ? aku janji aku ta kan ugkit lgsung n mntak share kalu kamu na terima teguran aku . sebesar kuman pun ta .!u have my promise .
Aku harap sgt aku akan terus kuat .Mengalah n kalah bukan sifat aku .. tapi kalu da smpai aku pun taleh na bersuara tuh mg kalah terduduk laa woii .!! k fine .. ~ bersuara aka tegur ta jalan I move onto next plan , PLAN B .. aku ubah diri aku .. oke seriously tem na buat continue plan neh , mg aku rasa cam ta mmpu  .But Alhamdullillah ..bad feeling came only at first ..pastuh aku cekal kan hati ,n kuat kan semangat gak .. lgpun perubahan tuh mguntungkan aku gak . So , I buang jaoh2 semua Negative thinking tuh .n I've change it , ganti ngan Positive thinking . ! Gila kau ! berat kut keputusan neh xp tape I've faith on it . Besides , orang kata fikir utk untung keuntungan myeluruh n keuntungan jangka masa panjang kan ? so aku terus kan jgak plan B aku neh .
   berbekalkan quote neh aku pun mguatkan kan smangat heee ...

Sememangnya sudah ku duga ! perubahan yg aku wat jadikan org terkejut BEROK .. first aku mcm ,hmm .lemah sngt gak a .xp tape .benda baik ! aku teruskan .. Sabar erra ,sabar !( korg tertanya2 ea apa yg aku buat ?) hm actually .aku stat tutup aurat !mungkin setengah Org cam ta caya kan ? n myb ada yg kata .. "hai pic atas tuh tdung labuh bagai xp baru na tutup aurat ? WTH !" or myb ada kata " kunun skola agama tp apa yg dia blaja tataw " ..terserah korg na kata ap .memang aku taw pun aku khilaf sebelum neh ! terAmat2 lah khilaf nye .. kalu korg standing on my psition , dgn femly yg tah pape , pikir dunia je .korg akan paham .Aku ta salah kan korg .. oke enough with that .!before aku ta tutup aurat pun kalu takat kat taman aku ja .skrg neh bila aku kluar rumah pun pakai tudung , mg jdik a big shock la tuk dorg .. xp aku wt ta paham je .aku snyap ta kata pa .
hmm .. Alhamdullillah last2 dorang da dapat terima .(perubahan aku je oke bukan apa yg aku tegur tuh ) xp ada la kdg2 dorg kata kat aku "eeii ..takat na kuar depan ruma tapayah la na bajet alim na pakai tudung bagai " ..aku juz silent kan mulut aku . sabar ja ..xp main problem skrg apa yg aku na tegur ta menjadi .dorang still wat DUNNO lg .. bukan ta paham xp juz tamo paham .msing2 snyap ..haiyoo !! rasa na mgalah je woiyh !! .. so aku byk kan prays n mntak tabahkan ati n kuat kan smgt !!! dupdupdup !! bila aku masih kuat , aku try but bila da lemah , Aiyoo .. sory to say la . skrg aku maseh care xp bila da ta larat mg hmm ..aku wat ta peduli la . jgn cari aku masa tuh cz aku ta nak masuk cmpur daaa ..ADIOS AMIGOS
 i hope so ^_^

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...