мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Saturday 30 March 2013

wahhh !!!

Assalamualaikum ....

Gosh ! wahh .. I just done blogwalking and just now I tgok blog kwn .. agak lama la ta nmpak dia update ..( I ada la follow blog lama dia , tataw la pulak rupanya she has another blog kan ? . aku taw pun cuz ari tu dia post blog dia pya link on twitter . Bila buka baru la tawu tu blog baru ) Hmm .baru tu ta la baru sgt juz aku je yg baru tawu . neh link dia ~ http://aeynasshi.blogspot.com/ ~ Aku tataw la selera korang cam na kan . xp kalu kat aku .hmm .aku  puji la blog neh . cz kemas n tersusun .aku tengok pun jeles weh ..
I just thinking , hmm , agak nya kalu aku na copy2 sket blog dia hm jadik apa erk ? bukan la na tiru sebijik just na kemas kan la . yela .tengok la blog aku neh ! huhu .tah pape . serabut . ! aku bukan taw sgt pasai blogging neh suma haha . aku just na SYOK2 ja .haha ( gila kau , habes jujur la neh ) .memang betol pun .aku terpikir na buat blog pun cuz dulu aku search google pstuh nmpak la a lot of background ,layout la , shoutbox la , pastuh mcm2 la . CUTE LAA !! . aku suka bnda cmneh . pstuh kat skola , I'd a chat ngn kawan aku yg memang hantu siber neh . *dia tawu segala mcm pasai komp yg aku sndiri ta penah dgr* dats y I called her , " hantu siber " .dia ckp dia ada blog gak . n I asked her "weh , blog tuh tuk apa ea ? " (seriously time tu aku memang tataw apa itu blog , n how to use it . ta mohong pya ) .. pstuh dia pun citer la serba sket pasai blog neh .. Then , aku jmpak la kwn aku yg ,Owner blog kat atas tu , sembang punya sembang . last2 dia bgtaw aku dia pun ada blog ... wahh !! a little bit surprised . yelaa .. dia pun before cam aku gak , tataw pa sal dunia siber .wat hal senirik ja .. (yg tadak kena mgena nan dunia siber ) .taw2 dia kata dia ada BLOG ..fuyooh !! then , bila aku balek ruma .( 2 years after ,haha ) cuz time neh baru aku dpt lappy senirik ) hahahaha ..baru aku wat blog neh .. ( na lagi jujur , tem aku wat blog neh aku tadak any social network slain dr blog ,even I got my own lappy) .. bukan apa , aku ta reti guna sebenar nya . yelaa budak buta IT ye tak ? .so , tem awal2 dpt this lappy , mg aku ta bukak pun , terletak elok je lam kotak ,(ta diusik) haha ..wifi ada , lappy ada , komputer kotak besar pun ada xp mg ta guna , Then , kwn2 kat skola smbg sal mcm2 crita yg da ta ditayangkan . pastu aku pun jadik cam .. "haa . kamu semua neh tengok kat mana ? mana kluar tv da pun kan ? " pastu dorang kata . "bukak la YOUTUBE" .. aku pun ??? ~apakah ? ~ tanya punya tanya baru la aku tawu serba sikit . (bukan tataw lgsung k .. just ta bukak jaa cuz aku mg ta reti agt .lgpun aku segan kat femly aku .t dorang kata aku over2 lak mntg2 dpt laptop baru) then balik cuti tu (aku duk skOla asrama ) ..dengan penuh hati2 , setelah sekian lama ,aku pun bawak kluar laa lappy tuh ,Macam baru jumpa dunia lak daa ..haha .pastu aku pun mintak la bantuan kaka aku .install bnda2 sptut ya . pastu aku bukak la yutube .. haaa ..the result is , sejak2 tu aku selalu bukak youtube .xp segala bnda lain ta bukak , ta minat tataw pasepa . Facebook la , Myspace la , Friendster la , n apa2 lagi yg lain mg aku tadak , sebab aku ta minat , kat skula aku ta bergaul sangat nan org tmbah2 kaum Adam , mg ta a . pikiran aku mg negative la kalu na cakap pasal social network u semua , cz orang , media , femly , n lain2 mg da sumbat kepala otak aku ngan bnda cerita buruk pasal social network neh . so tanpa bagi pluang kat dorang membela diri ,aku da putuskan dorang neh memang tadak faedah pun malah wat org susah ja . TAPI ..haa , nampak tuh tapi ..~aku ada BLOG haha ... blog neh aku buat just suka2 ja .haha. blog neh pasal aku ja .bukan ada chat nan org ,atau mention tu mention neh .aku hanya perlu gebang apa aku na gebang pastu kalu org sedar, sedar la ,ta sedar tape la .semua tu ta penting ahahahaa .yg penting aku tulis jaa .aku neh bercakap mg aku ta reti .self-esteem aku kurang ,( lemah sebenarnya )tu la buat blog .haha .
tapi tu semua dulu punya kes laa .sekarang aku da ada fecebook .HAHAHAhhahahaha .n tanggapan buruk aku pd dorang pun da berubah .. baru aku sedar , benda neh akan jadik buruk kalu kita pikir kan dia buruk n kita guna dia dengan cara yg ta betul .sekarang neh aku tengok fb neh da macam medan dakwah ! Alhamdullillah .. aku pun banyak renung diri sebab tengok post2 kat situ la , kalu kat twitter pun sama , ada la org yg byk tweet dakwah . aku baca, aku ambil iktibar n aku sebar pada org supaya apa yang aku ambil tu dapat aku share nan org lain jugak kebaikkan dia ,hope so .
tadak kena mengena pun ..saja ja na buh .harap2 aku dan semua muslimah yang lain pun camneh .kan ?

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...