мɛн яαмαι2 мɛн,,ʝʋм ʋƨнα вℓσɢ ƨαια

Thursday 4 April 2013

birthday present ..!! erk ??

Assalamualaikum ....

Hahahahahahaha ..... saja ja nak syok2 share benda neh ,
Actually its a gift , birthday present from someone .. haa jangan nak pikir lain pulak . Bukan lah dari someone 'special' .but daripada seorang kawan yang actually tak pernah bertegur la (not really) .hahaha ..nama yang aku kasi kat dia neh 'Ambok' ..why 'ambok' ?? .Ambok tuh ialah monyet dalam bahasa kedayan .my mummy kedayan so memang aku pggil dia ambok pun ..hee .
Sebenarnya , aku dapat 'Ambok' neh pun macam ta sangka . yelaa . time bezday aku dulu ..(january). *lama punya kes but baru sekarang na citer* tadak sapa pun yang ingat birthday aku bila ,include lah my family ... ~Pernah rasa ? faham macam mana perasaan dia ?~ hmm ..mesti ta pernah kan ? sedih woopp bila orang ta ingat , the whole day aku duk diam . buat2 kunun busy kemas rumah la ,apa la, padahal semua tuh lakonan jee .aku taknak la dorang nampak muka aku yang memang da frust menonggeng tahap daa tuh. aku malas nak kasitau kat dorang . nampak cam terhegeh-hegeh lak kan ??wish birthday ja pun .. orang tadak masa na ingat laa .. tp taleh blah lah .memang aku sedih , atleast dulu kat asrama , ada ja wish tuk aku . malam2 kawan2 datang wish kat aku . tp bila kat rumah , jangan kan kawan2 , gua punya parents pun ta ingat , padahal sejak berbulan- bulan dulu lagi aku ingatkan daa .yg wish kat aku malam tuh just 2 org kawan aku yg memang aku tengah dok mesej .so tape .org ta ingat aku pun rawat la luka di hati sendiri .last2 baru dorang ingat ,itupun sebab aku suruh p beli no.pin untuk upu .huh .
tapi tape la aku ta kesah makan hati sangat .aku dah ada penawar .hehe .'Ambok' neh memang macam kebetulan ke atau memang nasib aku baik ke , aku pun tataw haha .. aku just cakap je kat kawan aku suruh mintak hadiah kat 'someone' tuh .tak sangka yang dia p mintak sungguh . first2 aku memang ta caya last2 aku tanya sendiri , (using facebook) . then dia ngaku .. Alamak . aku malu la pulak .hee (gehegeh) .lagipun 'someone tuuh memang aku tak sangka yang dia akan murah hati nak kasi aku hadiah .yelaa . dengan tak biasa nak beramah mesra ,bertegur sapa(except kalu benda penting) .tapi selalu memang kami tak pernah cakap pun sebab kalu ada pape pun just guna orang tengah . 1. sbab aku memang ta bercakap dengan 'boys'.. (nerdy boys je la) .2.dia pun memang ta bercakap sangat dengan perempuan sebab dia macam anti-perempuan sikit(orang yang cakap). 3. sebab aku pernah mintak tolong dengan dia tp muka memang cam ta rela sungguh .(ganas habeh) 4. tadak kepentingan pun cakap ngan dia .heheehe
berbekalkan kesemua sebab diatas , aku pun berani jela na suruh kawan aku kunun mintak kat dia hadiah birthday ,, sekali kawan aku mintak sungguh .~Woww neh memang malu wehh ~ n tak sangka lak dia pun nak bagi .bila aku chat dengan dia nak kata thanks n nak mintak maaf sebab muka tebal p mintak kat dia ... dia just kata tape . dia ta kesah , sekali sekala belanja kawan . n dia kata kalu nak mintak jela .dia tak kesah , ada rezeki lebih dia on ja .dia taknak berkira sangat dengan kawan2 ...~dia buat aku rasa "wahhhh...baik nya dia neh , even dia pun memang bukan orang yang berharta n jenis cari duit sendiri tapi dia still sanggup nak berkongsi dengan orang lain" ~memang buat aku terharu .. lagipun dia tak sombomg sangat dan tak gatal pun ..(oke aku tau yg aku chatting n accept hadiah dia neh bukan sesuatu perkara yang patut tp tataw kenapa aku still nak jugak terima)
Yelaa ..sebelum neh kalu orang bagi memang aku tak pernah nak ambil atau kalu ambil pun aku just simpan tepi .kalu orang belanja pun memang selalunya kau tak terima atau aku akan gani balik(boys laa) .. hmm tapi actually aku tertanya-2 aku kena pulang kan balik atau tak , hadiah neh pakai duit dia tp kawan aku yang beli ,sebab dia bukan tau pun na beli hadiah tuk perempuan .terpikir la samada patut ke tak patut aku simpan .. kalu simpan takut jadik fitnah ataupun aku bule teringat kat dia , (walaupun aku ta suka kat dia, tp aku minat dengan dia ,n pakej yang dia ada *pandai,baik,tak layan perempuan, n len2*).. memang bule buat perempuan jatuh hati. tu la yang aku takut , tapi dia neh oke jaa .coz dia bukan jenis mengayat ,atau perasan2 .tp aku still tataw la samada salah ka tak , na pulangkan takut gak cz aku yang terhegeh-hegeh mintak ,pastuh bila dia daa kasi aku pulangkan ... nanti dia pulak yang salah paham .hmm ..ntah la . Gua menghadapi masalah beBLURRann yang dasyat !! ..gile ah .hmm .. nanti aku na post gamba 'ambok' na tunjuk kat kamu ea ..hehehehe

No comments:

Post a Comment

PIKIR2KAN LAH.........

kita ni rase suka je kat seseorg 2
and si DIA 2 ade respond yg bek trus je ajak couple...
xkira la kita cinta o x..agak2...2 cinta ke?

bila dah couple...
mula la nk pegang tgn la
bila jalan and pegang yang bkn2
bila xberjalan pas 2 mula la buat maksiat..
tiba2 kluar berita bayi kena buang...
2 yg org jmpa, yg orang xjmpa?
tah bape byk tah lagi...

couple sbb suka,handsem,cute,cantik...
konon cinta pandang pertama la
tapi bila kena kongkong mula la nk brangin
pas 2 putus xpk lak pe yg da korg wat mase couple dulu
laki hilang teruna, pompuan hilang dara...

laki nye alasan expert sgt...
bnyak tgk cite bkn2
bace buku bkn2
cerita kawan2
tp "sumpah sayang abg xpenah buat"

pompuanye alasan hilang dara..

1. kene rogol..
"asal xreport?"takut malu family...
tp sebenar nye buat dgn rela hati...2 yg xgtau family...

2. dulu kuat bersukan
tanye sukan ape..
jawab yg biasa2tanye sampai peringkat ape..sekolah je..
tgk sijil..upenye stakat men cgkak je.
.xkan dok lama2 pun ilang dara..

hermmm...itu la realiti sekarang ni...
xkira la laki o pompuan smua ade kepentingan sendiri
nafsu di ikuti..iman ditolak tepi..
bagi pendapat aku...even kita ni suka sgt kat seseorg,
n si DIA 2 ade respond yg suka kat kita...
xya la ajak couple...lom tntu kita ni ade rase cinta kat si DIA 2
and si DIA 2 pun same...
bek kawan je la kankenal hati budi masing..
bila da btol2 suka...tunang o kawen je la kan...